Herhaalrecepten

Voor een herhaalrecept van een medicijn dat u langdurig gebruikt, kunt u bellen met de receptenlijn: 653644, kies 4. Spreek uw naam in en het medicijn. Samen met de apotheek zorgen wij ervoor dat het medicijn na 2 dagen voor u klaar ligt.

Met ingang van november 2016 wordt er onderscheid gemaakt in medicatie die direct en niet direct nodig is. Dit om te voorkomen dat patiënten lang moeten wachten, met name op de maandag en dinsdag is de aanvoer soms te groot om op èèn dag te kunnen verwerken. De apotheek hanteert vanaf nu een extra dag voor het ophalen van herhaalrecepten, tenzij voor 9.00 uur in de ochtend besteld. Uiteraard zijn afwijkingen mogelijk, bv. niks meer op voorraad, morgen op vakantie etc..

De apotheek maakt tegenwoordig ook gebruik van een afhaalsignaal: als het emailadres bekend is, zal een patiënt een mail ontvangen zodra de medicatie in de afhaalkast ligt. Indien iets niet leverbaar is zal een mail uitgaan dat iets in nazending staat en eventueel contact opgenomen kan worden met de apotheek.

Met herhaalrecepten bedoelen wij medicatie die chronisch en langdurig gebruikt worden en medicatie die niet langer dan een jaar geleden besteld zijn. Na een jaar moet de medicatie weer opnieuw via de assistente van de huisarts worden aangevraagd.

Recepten die voor de eerste keer worden uitgeschreven door de huisarts moeten de 2e keer weer via de assistente van de huisarts besteld worden. Herhaalrecepten voor de derde keer mogen daarna via de receptenlijn besteld worden.

Recepten die via de specialist uit het ziekenhuis voor de eerste keer worden uitgeschreven, mogen niet zomaar herhaald worden, dat gaat in overleg met de huisarts. Als de huisarts akkoord gaat, mag de medicatie de keer erna ook via de receptenlijn besteld worden.

Let op: dit nummer kunt u niet gebruiken voor een nieuw voorschrift en ook niet voor kalmeringsmiddelen. Bel in dat geval met het nummer van de huisartsenpraktijk en overleg met de assistente.